Niewielu ludzi wie, że polskie miasta potrafią wykorzystać swój potencjał, i to nie tylko ten oparty na historycznych zabytkach czy regionalnym jedzeniu. Potrafią rozwinąć turystykę także w zupełnie innym kierunku.
Jedną z coraz bardziej popularnych w obecnych czasach jest turystyka biznesowa albo kongresowa. Doskonałym przykładem może tu być Kraków, który także pod tym względem rozwinął się bardzo w ciągu ostatnich lat. Ten rodzaj ruchu turystycznego związany jest oczywiście z konkretnym celem podróży, który w tym przypadku związany jest z udziałem w kongresie albo targach.
Wspomniane miasto bazuje na tym i przyciąga wielu podróżujących, odkąd powstały znane na całym świecie centra targowo-kongresowe oraz kongresowe. Warto rozważyć taki sposób przyciągania turystów czy potencjalnych partnerów biznesowych, tym bardziej, jeśli miasto nie ma bogatej historii, czy nie obfituje w wysokiej klasy zabytki, ale ma np. do zaoferowania świetne miejsce na zorganizowanie międzynarodowego kongresu.